Як і завжди, Національний відбір на Євробачення 2024 року викликав жваве обговорення в українському суспільстві. Перемога дуету Jerry Heil та Alyona Alyona з піснею “Teresa & Maria” супроводжувалась звинуваченнями у накрутці голосів, а поведінка MELOVIN та SKYLERR розчарувала багатьох глядачів.
“Телеграф” поспілкувався із продюсером та медіаекспертом Денисом Путінцевим про шанси Jerry Heil та Alyona Alyona на перемогу в Євробаченні, обґрунтованість бюджету Нацвідбору та доцільність участі України у цьому пісенному конкурсі під час війни.
Ма ма мама Тереза – Дія Марія
Як ви оцінюєте цьогорічний Нацвідбір та реакцію глядачів на виступи артистів?
На мою думку, у цьому році, цю масштабну історію зі збоєм в “Дії”, можна було роздути до великого скандалу. Натомість все малою кров’ю обійшлося. Здається, максимум, що з цього вийшло, – це меми.
Можливо це тому, що триває війна, тож люди розуміють, що срачі навколо “Дії” не на часі. А ще мені здається, що люди, які повинні були поїхати на “Євробачення” і представити країну цього року, дійсно відповідали тому, що ми бачили на сцені. Там шансів інших не було. Можливо там було кілька артистів, які могли б претендувати на те, щоб поїхати у Швецію. Але серед цих артистів точно була Jerry Heil та Alyona Alyona. Можливо тому не так сильно, як завжди розвився цей срач.
Дівчат звинувачують у тому, що вони заплатили гроші, аби набрати ці голоси. Чи це можливо?
Ну це фігня повна, мені так здається. Я в ніякому разі не хочу бути адвокатом Jerry Heil та Alyona Alyona. Тим паче що лейбл ENKO мені нічого за це не заплатив (посміхається). Я особисто знаю Ваню Клименко, особисто знаю цю команду. Я не думаю що було б правильно з точки зору фінансової витрачатися на такі речі.
У мене більше питання до “Дії”. Адже як така історія могла покласти “Дію”? Ми взагалі-то не просто в іграшки якісь по “Євробаченню” граємося. А реально люди не могли протягом значного часу користуватися важливими документами та сервісами.
Відсутність доступу до “Дії” на 24 години фактично паралізувала офіційний ресурс документообігу для всіх громадян України.
Тому це мене більше турбує, ніж те що Jerry Heil та Alyona Alyona могли якось підкупити голоси. Не думаю, що це так. Звичайно, не можна виключати ймовірність технічних помилок у “Дії”. З урахуванням масштабів платформи, вони ймовірно трапляються. Проте вони не катастрофічні.
Поведінка Melovin після оголошення результатів Євробачення не робить йому честі як артисту. Якщо це був піар-хід, то він виявився невдалим, жлобським та інфантильним. Те ж саме стосується і SKYLERR (Ред. — Валерія Кудрявець), яка зняла свою кандидатуру ще до початку голосування. Вона ж прекрасно розуміла, що не має шансів на перемогу, але все ж таки брала участь у відборі. Виникає питання: навіщо?
Артист повинен йти до кінця, якщо він погодився та підписав контракт. У договорі “Суспільного” — це чорним по білому написано, що таке робити не можна. Ну знаєте, молоді артисти поводяться не зріло, як діти. От мені так здається. І це нормально. З іншого боку, будь-який скандал – це також піар, який може зіграти на руку.
Меседж пісні “Мати Тереза, Діва Марія” про жіночу енергію, яка може врятувати світ
Чи є насправді шанси з піснею Teresa & Maria перемогти на “Євробаченні”?
На відміну від багатьох попередніх років, цього разу я задоволений результатом відбору на “Євробачення”. Він був передбачуваним, і я вважаю, що це пов’язано з якістю пісні. Вона безперечно хітова, форматна для “Євробачення”, вже стала вірусною в TikTok, люди її співають, а букмекери дають високі оцінки нашим виконавцям.
Безумовно, над номером ще треба багато працювати. Важливо сформувати чіткий меседж, який буде донесено зі сцени. Саме від нього буде залежати наша перемога.
Ще більш важливо те, що вони будуть говорити на пресконференціях, інтерв’ю з західною пресою. Адже зараз в Україні війна. І цей меседж, який можуть донести дівчата, є значно важливішим, ніж просто перемога та статуетка Євробачення.
Про який саме меседж мова?
Наразі на Jerry Heil та Alyona Alyona покладена величезна відповідальність. Їхня поведінка, кожне слово та дія на “Євробаченні” матимуть значний вплив на сприйняття України світом.
Ще кілька років тому ми могли ставитися до конкурсу легковажно, як до розважального шоу. Мовляв: “Це просто пісенний конкурс, не нагнітайте”. Проте зараз ситуація кардинально змінилася. Люди в нас приходять на “Євробачення”, наче Христос на Голгофу.
І відповідальність велика, і хейт дуже великий, якщо вони там не займають якісь призові місця. Бо ми вже розбалувані тим, що наші артисти завжди в топі знаходяться на Євробаченні.
Тож цього року Jerry Heil та Alyona Alyona представлять Україну саме під час вирішального року у нашій війні. І багато чого залежить саме від західних наших партнерів. Якою б не була офіційна позиція організаторів “Євробачення” — тільки тому, що у міжнародному конкурсі бере участь Україна, а Росія участі не бере, то конкурс вже політичний. І політична реакція на виступ наших артистів на Євробаченні матиме значний вплив.
Меседж пісні “Мати Тереза, Діва Марія” про жіночу енергію, яка може врятувати світ та нашу країну, має бути правильно трансльований. Він має стати закликом до ще більшого об’єднання Європи для допомоги Україні. Важливо донести до людей в Європі, які досі не усвідомлюють серйозність ситуації, що війна йде не лише за Україну, а й за всю Європу. Навіть якщо вони цього не підозрюють.
MELOVIN ще не сформований як персонаж
Ви вказали, що були артисти, які також могли б поїхати представляти Україну у 2024 році. Окрім Jerry Heil та Alyona Alyona, хто саме?
Той самий MELOVIN, бо в нього, по-перше, є досвід “Євробачення”. По-друге, він сформований артист. Можливо, ще не досі сформований медійно, як людина – не може визначитися у багатьох питаннях. Проте це більш психологічні аспекти, мабуть. Потрібно ще декілька років, аби він сформувався саме як персонаж, а не просто як вокаліст, артист та співак.
Проте якби MELOVIN переміг, я б теж не був проти. Адже він мав також форматний трек для “Євробачення”, теж хітовий. Єдине, він більш комерційний. І скажімо так, менше в ньому сенсів для України, у порівнянні з піснею Jerry Heil та Alyona Alyona.
Я ще дуже вболівав за гурт NAHABA. Знаєте, мені дуже прикро, що вони були не помічені ні журі, ні читачами, ані глядачами. Але я розумію чому так. В них мало досвіду сценічних виступів, адже вони лише розпочинають свій творчий шлях.
Їхня енергія, безсумнівно, потужна, навіть трохи агресивна. Це відчувається в їхній музиці, в їхньому меседжі. І це, безумовно, могло б захопити європейську публіку. Я згоден, що на цій сцені вони б виділялися саме емоційно.
Однак, я також погоджуюсь з журі, глядачами та читачами, що їм не вистачило досвіду. Їм не вдалося повністю передати ту енергію, яка закладена в композиції.
Це дуже важливо, адже багато молодих гуртів “розсипаються” під час виступу. І їхні круті треки, які звучать круто в наших вухах, коли ти бачиш, що артисти на сцені просто розпадаються. Бо артист просто не дотягує до того, щоб називатися артистом. Хоча в нього можуть бути круті пісні та треки.
Війна подібна на шоу-бізнес: вона почалася з медіа, медіа і закінчиться
Окрім скандалу з “Дією”, українці висловили обурення щодо нібито “надмірних” сум за проведення Нацвідбору. Національна суспільна телерадіокомпанія України (НСТУ) витратила майже 11 мільйонів гривень (10 999 811,46) на створення фінального концерту Національного відбору.Чи це насправді велика сума?
По-перше, я не знаю, чи то багато, чи то мало. Тому що я ніколи фінансовими питаннями в такому контексті не займався.
Якщо є якась звітність, то давайте просто прослідкуємо що на що пішло, і тоді вже про це розмірковувати. А в нас всі люблять розмірковувати просто загально про якісь суми. Можливо, реально така сума була витрачена, і вона була раціонально витрачена. Можливо, це було не раціонально витрачено. Однак потрібно взяти кошторис та порівняти з ринковими цінами. Тоді буде зрозуміло і ми не будемо фантазувати з цього приводу.
По-друге, хочу сказати, що якщо ці гроші йдуть на просування України зараз на європейську сцену та на європейські медіа, знову ж таки, з правильними наративами, то будь-які гроші можна на це витратити, які є в ресурсі. Адже ця війна, нагадую, почалася не зі зброї, а з телевізору. Саме він прочистив мізки нашим північним сусідам. І війна, я впевнений, закінчиться теж не за допомогою зброї. Вона закінчиться за допомогою ідеї, медіа, якихось наративів та контрпропаганди. І того меседжу, який Україна і цивілізований світ буде надсилати іншому світу.
Навіщо Україна витрачає гроші на Євробачення під час війни?
Участь у подібних заходах взагалі неоціненна, вона не має будь-якого бюджету. Будь-який бюджет, який є, потрібно витрачати зокрема на ідеологію та культуру. Потрібно витрачати на те, щоб показувати Україну у світу. Коли світ втомився від війни, йому потрібно буде показувати щось інше.
На жаль, або на щастя, ми з вами розуміємо: все, що поруч з нами, і все, що коїться у цьому світі — це шоу та ентертеймент. І ця війна, на жаль, як би цинічно це не звучало зараз, я не боюся сказати такі слова: це також шоу-бізнес, але на іншому рівні.
І нам потрібно грати в цю гру, щоб перемогти. Якщо ми будемо відмовлятися від того, щоб заявити про себе на міжнародній, європейській сцені, то це точно неправильне рішення.
Я точно знаю, що “закидони” про те, що на ці гроші можна було б купити багато дронів — є також дещо інфантильними. Адже чи знаєте ви, як коректно порівнювати це? Ви ж не знаєте, який ефект призведе участь Jerry Heil та Alyona Alyona при правильних наративах в “Євробаченні”. Можливо, цей ефект буде потужнішим, ніж мільйон дронів.
Нагадаємо: Денис Путінцев – продюсер особистостей, архітектор особистих брендів, медіаексперт, спеціаліст зі створення та просування образів у медіа, співзасновник Громадських організацій “Асоціація Лідерів Думок України” та “UAniverse/Всесвіт UA“, журналіст, актор, музикант, ведучий, засновник промокомпанії STARBOM.COMpany. Керував проєктами у компаніях United Media Holding і TAVR Media. Входив до складу журі телепроєкту «Фабрика зірок 2» (Новий канал). Був музичним експертом токшоу «Міністерство Прем’єр» (М1). Експерт Національної музичної премії YUNA. Медіамен року за версією Всеукраїнської бізнес-премії Cabinet Boss TOP 50. Співпрацював із багатьма відомими бізнесменами, артистами, моделями, спортсменами, блогерами та політиками.
Серед його клієнтів:
ТІК, Анастасія Приходько, Брати Гадюкіни, MamaRika, ESTRADARADA, Lama, Дарія Петрожицька, AIO та багато інших.
Нині Денис Путінцев – радник з питань ідеології та медіа начальника Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Денис Путинцев в интервью УНИАН: Мы уже победили рашистов. На ментальном уровне
- Денис Путінцев: Росграм рашистського шоубізу
- Продюсер Денис Путінцев: зараз найважливіша задача – контрпропаганда
- Продюсер особистостей Денис Путінцев: з ідеологічним концептом в Україні, м’яко кажучи, не все добре
- Денис Путінцев: як перша леді змусила українок масово розсувати ноги
- Денис Путинцев: русский пацифизм построен на шовинизме
- Денис Путинцев: избежать информационного Апокалипсиса поможет Персональный Иисус
- Денис Путинцев: смысл роzzийского ПРАНКреатита
- Денис Путинцев: “Рашистское ТВ все больше похоже на гастроли дешевого цирка в провинциальном городе”
- Денис Путинцев: “Идеологический маркетинг для России – смерть, смех для них – слишком сложно”
- Денис Путінцев: “Вже пролито занадто багато крові, щоб загравати з російськомовним контентом”
- Денис Путинцев: виагра для zомби от узкого шамана
- Денис Путинцев: поддержка путина в расиськом шоубизе – это подростковая ЛГБТ-психиатрия, залитая алкоголем
- Денис Путінцев: Каньє Вест – це Ілля Кива американської політики
- Денис Путінцев про Віку Циганову: це бандитське православіє з філософією 90-х
- Денис Путінцев про рухи Ані Лорак і рот Таісії Повалій
- Денис Путінцев: Євробачення 2023 – національні штампи як туга за стабільністю
- Денис Путінцев: як стати зіркою
- Денис Путінцев та Андрій Джеджула про голені ноги Володимира Остапчука
- Денис Путінцев: Мене нудить від виправдань зірок “Я задонатив на ЗСУ”
- Денис Путінцев про голу вечірку Івлєєвой: три задачі російської пропаганди
- Денис Путінцев про марафон “Єдині новини”: нам треба змінювати форму фундаментальної пропаганди
- Денис Путінцев: “Важлива не перемога на “Євробаченні”, а перемога у війні за допомогою “Євробачення”
- Денис Путінцев: “У нас мало часу на ефективну контрпропаганду”
- Денис Путінцев: “Євробачення” для України – політичний конкурс